6 Mayıs 2010 Perşembe

Eritilmek Üzere Eski Peteklerin Sökülmesi

Dün (5 Mayıs) geçen senelerden kalan kararmış peteklerin çerçevelerden sökülüp eritilmesi için hazır hale getirdik


.

Siyah peteklerin kullanımı erken ilkbahar aylarında daha iyi oluyor.


Fakat iyice siyahlaşmış peteklerin gözlerinden çıkan yavruların bıraktıkları kozalarından dolayı hacim daralması sonucu daha küçük boyutlu yavruların oluşumu ve koloninin hızlı bir şekilde gelişmesini önler nitelikte olmaktadır.

 

Sağolsun Mehmet'te bize yardımcı oldu. Fotoyu önce kendisi çekmek istedi fakat Hüseyin abi ver ben çekecem deyince böyle bir görüntü oluştu. :)
Bu sezonda yeni şeyler denedim. Aslında herkesçe bilinen şeyler fakat ben biraz daha abartılmışını uyguladım.


Nektar geliminin başlamasını farkeder farketmez hemen kuluçkalıkta bulunan eski ve kapanmış yavrulu çerçeveleri ballığa çekip ham petekleri sürekli ballığa çekerek arıya ham petek kabarttırdım.

Bu yapmış olduğum çalışmada arıların petekleri kabartmasıyla ananın yumurtlaması bir olduğu için işçiler nektar ve polen basamadan komple yavrulu bir çerçeve oluşuyor.

Bu şekilde full olarak kapanmış yavru 21 gün sonra düşünün nakadarlık bir alanı doldurur.

Bunların yanısıra bazı kapalı ve arının dışarı çıkamayacağı kadar soğuk ve yağmurlu günlerde "nektar geliyor" izlenimini uyandırmak için kek ve 1/1 oranlı şerbet takviyesi de yaptıkki şu anda genel olarak 18 19 çerçeveye basan arılarımız var.

Bu kovanlardan sadece bir tanesinde oğula hazırlık başlamış görünüyor. Diğerlerinde herhangi bir memeye yada oğula meyile rastlamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder