8 Mayıs 2010 Cumartesi

Ana Arı Üretimine Denemelerle Başladık


Adı üzerinde "deneme olarak" transfer yapabilirmiyim diye, çeşitli malzemelerden oluşturduğum ana arı yüzüklerinin içlerine görebildiğim kadar en küçük larvaları transfer etmeye gayret ettim. Hali hazırda arı sütü olmadığı için kaşığın ucunu ıslatarak yaptım. Sonuç olarak sadece 2 tanesini tutturabildim. Ama onların da başına talihsizlikler geldi. :(


Çerçeveyi yanlışlıkla elimden düşürdüğüm için memeler zarar gördü. Bugünlerde sağlam kalan bir tanesinin çıkması gerekiyordu. Nasip olursa yarın arıların yanına gitmeyi düşünüyorum. Yarın neticeyi burada paylaşırız inşallah.

Tüm arıcılara bir kerelik olsun kendi anaarılarını üretmeye çalışmalarını tavsiye ederim. Arılığa gittiğinizde ilk merak ettiğiniz şey ana arı çiftleştirme kutularının durumu oluyor. Arılandırmayı başardığım 2 tane ana arı üretim kutum var. İçerisinde yaklaşık olarak 1 çerçeve arı var. Fakat minyatür çerçevelerden 4-5 tanesini kaplayacak kadar arı mevcut. Ana kovanda bu çerçevelerden birine yumurtlatabilirseniz ve hali hazırdaki anasız kalmış bu bir avuçarıya bu yumurtaları verirseniz hemen memeleri sallandırıyorlar. Hem yumurtanın veriliş zamanını bildiğinizden dolayı kalitesi yüksek ana üretilmiş oluyor hemde transfer işinde çalışma alanının darlığından dolayı yavrulara zarar verilmemiş oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder