19 Mayıs 2010 Çarşamba

Dördüncü Kat Atıldı.. "Maşaallah Demeyi Unutmayalım"

Arıların gelişmeleri çok güzel. Peteklerin üzerleri kar gibi bembeyaz ve mis gibi de bal kokusu...


Çok miktarda resim çekemediğim için bu resmi temsili olarak buldum. Yeni başlayan ve merak eden arkadaşlarımız olabilirler.

Bu manzara gerçekten çok hoş ve görülmesi heyecan veren bir manzara. Kızlarımızdan bunun daha da güçlü olanını ve daha da fazlasını bekliyoruz.

Yaratanımız, yaşatanımız, rızıklandıran, koruyup kollayan, ve bizlere bu mutlu anları yaşatan Allah'ımıza hamdımız sonsuz. O ne verecekse hep hayırlısını talep ediyoruz.

Başlığımıza dönecek olursak şampıyonumuza 4. katı da attık. Petek kabartma çok yüksek seviyede. Nektar akımı yukarıda bahsettiğim gibi yüzgüldürür durumda. Eee arılarda bu durum karşısında boş durmuyorlar elbette.


4. Katı atmadan önce yaptığım uygulamalardan bahsetmek istiyorum.

2 çerçeve kuluçkalıktan, 2 çerçeve ilk ballıktan, 3 çerçeve de ikinci ballıktan çekerek 3. ballığa koyduk. Boş kalan yerler sırasıyla kuluçkalıkta 2. ve 9. çerçeveler, ilk ballıkta 3.ve 8. çerçeveler ikinci ballıktan ise 2. 7. ve 9. çerçeveler. Toplamda 5 çerçeve Bunlara ham petek takıp yeniden kabartılmak üzere bıraktık.




Son kattaki yaptığım düzenleme ise en duvara yavrusu az kalmış ve balözüyle doldurulmuş bir çerçeve yerleştirdim. Hemen yanına kapalı yavrulu bir çerçeve, onun yanına yeni kabartılmaya başlanmış bir çerçeve, önüne kapalı yavrulu bir çerçeve ve son olarakta 2 tane ham petek ilave ettim. Bilmiyorum belkide yaptıklarım teknik arıcılığa uygun değildir. Ama ben uygulamalarımı arıların tepkilerine göre değerlendiriyorum. Sürekli bu şekilde geliştirme yaparak şu anda 4. kata ulaştık.


Hüseyin abiye diyorum. Abi bal sezonu 1,5 aydan gelirse ben buna 6. katı atarım. :) (kuluçkalık + 5 adet ballık) Oda bana apartman mı dikeceksin nöörüyoon diyor. :D Rüzgardan devrilmeyeceklerini bileyim bu kovan 6 kata da çıkar 7yede bakalım mevla ne verirse en hayırlısını versin. Herkese çok versin.

Genel durumu yine paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder